Geen wandelingetje

Na een heerlijke nachtrust, goed ontbijtbuffet en met mooi weer op de barometer, trekken we er vandaag weer op uit. We starten met een zoektocht naar archeologische opgravingen, las cuevas menudas. De tomtom weet de weg niet te vinden, we komen steeds niet verder dan een zandweg tegen een sloot aan en we moeten de sloot over. Een gezond stukje verstand brengt ons uiteindelijk wel naar de gewenste plaats van bestemming. Een heuvel met uitzicht over de weide omgeving, wat holen zonder bewoners en wat Spaanse bezoekers die ook opgegraven zouden kunnen zijn. We hebben weer aan onze culturele verplichtingen voldaan en kunnen tevreden naar onze volgende bestemming, de stad León.

Het is de warmste dag van onze vakantie tot nu toe, we tellen 34 graden op een hoogte van ruim 800 meter. We lopen dan ook heel rustig van ons hotel naar de stad, we doen een half uur over ruim een km. Op het eerste de beste terras even het vocht bijvullen … en dan er achter komen dat het eigenlijk te warm is voor een stadswandeling. Ons geluk was dat we na de eerste bocht een toeristen trein tegen kwamen die ons voor € 4,50 pp langs alle bezienswaardigheden zou brengen. Daar kan je niet tegenaan lopen, muilkorf op, zitten en laat je rijden ….

Eenmaal klaar weer even wat vocht bijvullen, ook de maag maar even vullen en dan langzaam aan de terugtocht beginnen, deze keer 20 minuten over dezelfde kilometer. Het kwik is dan ook al gedaald naar zo'n 25 a 26 graden.